آلرژی های غذایی

آلرژی های غذایی در حال افزایش است، بنابراین طبیعی است که در مورد آسیب های احتمالی برای فرزند خود تعجب کنید. تحقیقات و آموزش آلرژی غذایی تخمین می زند که از هر 13 کودک یک کودک یا دو کودک در هر کلاس درس آلرژی غذایی دارند.

در حالی که واکنش‌ها به غذا می‌تواند جدی باشد، دانستن حقایق و اقداماتی که می‌توانید برای کمک به کاهش خطر کودکتان انجام دهید، مهم است. درمان‌های امیدوارکننده‌ای برای آلرژی غذایی در حال انجام است. مطالعات در حال انجام نشان می دهد که ممکن است "حساسیت زدایی" کودکان، حتی آنهایی که واکنش های شدید دارند، امکان پذیر باشد.

آلرژی غذایی چیست؟

واکنش آلرژی غذایی زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی به پروتئین غذایی حمله می‌کند که به اشتباه آن را تهدیدی برای بدن می‌داند. علائم ممکن است شامل خارش یا تورم دهان، گلو، صورت یا پوست باشد. مشکلات تنفسی؛ و درد معده، اسهال، تهوع یا استفراغ. آلرژی شدید غذایی می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

برای تایید آلرژی غذایی و اجتناب از محدودیت های غذایی غیر ضروری، باید توسط پزشک تشخیص داده شود. شما نباید تشخیص دهید که خود یا فرزندتان آلرژی غذایی دارید. تنها راه برای جلوگیری از واکنش آلرژی غذایی این است که به طور کامل از غذا و هر محصولی که ممکن است حاوی آن باشد خودداری کنید.

عدم تحمل غذایی سیستم ایمنی را تحریک نمی کند و تهدید کننده زندگی یا همان آلرژی غذایی نیست، اگرچه ممکن است علائم مشابهی داشته باشد. به عنوان مثال، کودک مبتلا به آلرژی به شیر باید از تمام محصولات شیر ​​خودداری کند، در حالی که کودکی که به لاکتوز (فقدان آنزیم تجزیه قندهای طبیعی در شیر)، اما حساسیت ندارد، ممکن است بتواند مقدار کمی لبنیات مصرف کند.

آلرژن های رایج

تخمین زده می شود که 8 درصد از کودکان در ایالات متحده آلرژی غذایی دارند. شایع ترین آلرژی های غذایی در کودکان بادام زمینی، شیر، صدف و آجیل درختی است. این غذاها همراه با تخم مرغ، ماهی، سویا و گندم 90 درصد از واکنش های آلرژی غذایی (در بین کودکان و بزرگسالان) را تشکیل می دهند. در حالی که ممکن است آلرژی کودک شما نسبت به شیر، تخم مرغ، سویا یا گندم کاهش یابد، آلرژی غذایی به بادام زمینی، مغزهای درختی، ماهی و صدف‌ها مادام العمر است.

نکاتی برای کاهش خطر ابتلا به آلرژی غذایی در کودک

در سال‌های اول تولد فرزندتان مراقب شیوه‌های تغذیه‌ای باشید، به‌ویژه اگر یکی از والدین یا خواهر یا برادر مبتلا به بیماری آلرژیک تشخیص داده شده باشد. در حالی که رعایت این نکات تغذیه نمی تواند تضمین کند که کودک دچار آلرژی غذایی نمی شود، ممکن است به کاهش خطر کمک کند.

ثابت شده است که تغذیه انحصاری با شیر مادر برای سه تا چهار ماه اول در مقایسه با تغذیه نوزادان با شیر خشک شیر گاو، باعث کاهش بروز درماتیت آتوپیک و خس خس سینه در اوایل زندگی می شود. به نظر نمی رسد استفاده از شیر خشک برای نوزادان بر پایه سویا نقشی در پیشگیری از آلرژی ایفا کند.

به نظر نمی رسد که تاخیر در شروع غذاهای جامد بیش از 4 تا 6 ماهگی محافظت قابل توجهی در برابر ایجاد آلرژی غذایی ایجاد کند. در واقع، تحقیقات اخیر نشان می دهد که تاخیر در شروع غذاهای بالقوه آلرژی زا ممکن است خطر ابتلا به آلرژی غذایی را افزایش دهد. با این حال، غذاهای جامد دیگر باید ابتدا و تنها زمانی شروع شوند که کودک از نظر رشدی آماده باشد.

مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و آکادمی اطفال آمریکا توصیه می‌کنند که غذاهای حاوی بادام‌زمینی را در اشکالی که برای نوزادان در سنین 4 تا 6 ماهگی بی‌خطر هستند، شروع کنند تا از حساسیت به بادام زمینی جلوگیری شود. برای نوزادان مبتلا به اگزما شدید یا آلرژی به تخم مرغ، ممکن است آزمایش قبل از شروع غذاهای حاوی بادام زمینی توصیه شود، بنابراین حتما با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کودک خود مشورت کنید. اگر در هر زمانی نوزاد شما به غذا واکنش بدی نشان داد، مانند بیماری پوستی ناگهانی، خس خس سینه، استفراغ یا اسهال بیش از حد، یا اگر دلیلی برای مشکوک بودن به آلرژی غذایی دارید، فوراً با پزشک اطفال خود تماس بگیرید.

در این زمان، شواهد کافی برای توصیه به مداخلات غذایی بیشتر مانند اجتناب از غذاهای خاص (از جمله ماهی، تخم مرغ یا بادام زمینی) توسط مادران در دوران بارداری یا در دوران شیردهی برای محافظت در برابر ایجاد آلرژی غذایی وجود ندارد.

در صورت تشخیص آلرژی غذایی کودک خود را سالم و ایمن نگه دارید

هنگامی که متخصص اطفال یا متخصص آلرژی شما آلرژی غذایی را آزمایش و تأیید کرد، باید در مورد اجتناب از غذا(ها) کوشا باشید. همیشه برچسب های مواد غذایی را بخوانید و اگر از مواد تشکیل دهنده آن مطمئن نیستید، برای جزئیات بیشتر با سازنده تماس بگیرید. به خانواده، مراقبان و معلمان در مورد آلرژی کودک خود آموزش دهید. برخی از افراد نمی دانند که آلرژی غذایی چقدر می تواند جدی باشد و ممکن است درک نکنند که حتی مقادیر کمی از یک غذا می تواند مشکل ساز باشد. علاوه بر این، حتما به کودکان درباره آلرژی آموزش دهید. کودکان می توانند بیاموزند که مسئولیت اجتناب از غذاهایی که باعث ایجاد مشکل می شوند را بپذیرند.

برای ایجاد یک الگوی غذایی سالم و در عین حال اجتناب از آلرژن ها، با یک متخصص تغذیه متخصص تغذیه مشورت کنید. ممکن است حذف یک گروه غذایی کامل برای یک آلرژی خاص ساده تر به نظر برسد (مثلاً اجتناب از همه غلات به دلیل آلرژی به گندم)، اما مهم است که جایگزین هایی (در این مورد، سایر غلات) پیدا کنید که فرزندان شما بپذیرند تا برای دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد بتوانند ادامه دهند.

هنگامی که خارج از خانه غذا می خورید، غذاهای سالم را با خود بسته بندی کنید، وب سایت های رستوران ها را بخوانید و قبل از رفتن به فروشگاه های مواد غذایی اطراف سر بزنید. به عنوان یک خانواده، مواد و دستور العمل های جایگزین را برای غذاهای مورد علاقه خود آزمایش کنید تا فرزندتان احساس کند که از این غذا کنار منع نشده است.

می‌توانید با یافتن راه‌های مناسب آموزش متناسب با سن نحوه بحث و مدیریت آلرژی، آموزش و ارائه برنامه‌هایی به مراقبان، و دریافت حمایت اجتماعی و سلامت روانی برای کل خانواده، به فرزندتان کمک کنید احساس امنیت و قدرت کند.