تغذیه سالم برای نوجوانان سالم

حفظ یک الگوی غذایی سالم در طول دوره نوجوانی نیازی به رژیم غذایی یا برنامه غذایی پیچیده ندارد. تنها چیزی که لازم است چند انتخاب ساده غذایی است تا تفاوت بزرگی در احساس شما چه از نظر جسمی و چه از نظر ذهنی ایجاد کند. در اینجا نکاتی وجود دارد که والدین می توانند به کار گیرند

  نوجوانانشان به آنها کمک می کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنند و در عین حال سالم بمانند.

واقع بین باشید: در طول زمان تغییرات کوچکی ایجاد کنید

از اینکه بدنتان شبیه مدل های مجلات نیست احساس بدی دارید؟ ایده آل های بدن غیر واقعی و ناسالم را کنار بگذارید. روی تغذیه بدن خود با انتخاب های غذایی هوشمندانه تمرکز کنید.

آنچه می نوشید را تغییر دهید. از نوشابه های معمولی به نوشیدنی هایی با مغذی تغییر دهید. شیر یا نوشیدنی سویا غنی شده برای کلسیم و پروتئین بنوشید. برای طراوت، شما نمی توانید نوشیدنی بهتر از آب داشته باشید.

ماجراجو باشید: سلیقه خود را گسترش دهید

خود را با میوه های طبیعی خوشمزه و سرشار از مواد مغذی سیر کنید. یک موز را در غلات صبحانه خود قرار دهید، یک دسته انگور را در ناهار بخورید یا توت ها را برای دسر میل کنید. برای میان‌وعده، مقداری هندوانه، انار یا گیلاس را امتحان کنید.

منابع گیاهی پروتئین از جمله لوبیا، عدس و سایر حبوبات را امتحان کنید. این غذاهای گیاهی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و مواد مغذی گیاهی هستند. در فروشگاه های زنجیره ای اقلام سالم و گیاهی را انتخاب کنید.

عاقل باشید: از غذاهای غنی از مواد مغذی لذت ببرید

صبحانه یک وعده غذایی است که می تواند به شما در کسب نمره خوب در مدرسه و ورزش کمک کند. همچنین می تواند نگرش شما را بهبود بخشد و کیفیت روز شما را به سرعت بالا ببرد. روز را درست با غلات و میوه، اسموتی ماست یا نان تست با کره آجیل شروع کنید. نیاز بدنتان به مواد مغذی را با میان وعده های نیرومندی که واقعاً مهم هستند برطرف کنید. درمیان وعده بعدی خود با نصف ساندویچ سرو کنید. کره بادام زمینی و موز یا سینه مرغ و پنیر را روی نان سبوس دار امتحان کنید. میوه های تازه یا خشک را با آجیل و پنیر میل کنید. وقتی بیرون برای غذا خوردن هستید به نشانه های سیری خود توجه کنید و باقیمانده غذاها را در خانه ببرید تا بعداً در میان وعده بخورید.

انعطاف پذیر باشید: انتخاب های روزانه خود را متعادل کنید

برنامه ریزی یک مهمانی پیتزا با دوستان دارید؟ یک یا دو برش را بخورید و مابقی را سالاد سرو کنید تا مطمئن شوید که سبزیجات خود را تأمین کرده  اید. 

تغییرات کوچک می تواند در درازمدت تفاوت های بزرگی ایجاد کند. وقتی سعی می کنید هر روز انواع غذاهای مغذی بخورید، انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را برای رشد و نمو سالم فراهم می کنید.