نکاتی برای تغذیه صحیح در مدرسه

نکاتی برای تغذیه صحیح در مدرسه

برای والدین آسان است که وعده های غذایی سالم در خانواده داشته باشند، اما انتخاب غذای کودک در مدرسه ممکن است کاملاً به کودک بستگی داشته باشد. والدین می‌توانند با تشویق کودکان به یک صبحانه باکیفیت، بسته‌بندی ناهار و میان وعده‌های مغذی و آموزش انتخاب‌های مفید به کودکان، به انتخاب‌های هوشمندانه کمک کنند.

والدین مجبور نیستند به تنهایی در تشویق عادات سالم در مدرسه اقدام کنند. بسیاری از مدارس سیاست های سلامتی را برای تشویق شیوه های تغذیه خوب ایجاد کرده اند.

صبحانه

تحقیقات نشان می دهد که مصرف یک وعده مناسب و متعادل نظیر صبحانه بعد از ناشتایی دوره شب می تواند تفاوت عمده ای در سلامت و تندرستی کلی به خصوص برای کودکان و نوجوانان ایجاد کند.

خوردن یک صبحانه سالم ممکن است به بهبود خلق و خو و همچنین عملکرد مدرسه کمک کند. در حالی که حذف صبحانه به معنای واقعی کلمه مضر است. وقتی کودکان صبحانه را حذف می کنند، مغز و بدن آنها در تمام طول روز آسیب می بیند.

ناهار

صبحانه اغلب مهمترین وعده غذایی روز نامیده می شود، اما ناهار نیز در سلامت کلی کودکان و عملکرد مدرسه نقش دارد. وقتی کودکان ناهار را حذف می‌کنند، ممکن است بعد از ظهر برای تمرکز در کلاس مشکل داشته باشند، انرژی لازم برای ورزش نداشته باشند و در خوردن میان‌وعده‌های کم‌مغذی و بعد از مدرسه پرخوری کنند. چه بچه ها ناهار را در خانه بخورند، چه از ناهار مدرسه لذت ببرند یا وعده ناهار را باید برنامه ریزی کنند، هدف یک وعده غذایی غنی از مواد مغذی برای سوخت مغز و بدن آنها برای ساعات بعد از ظهر است.

میان وعده های بعد از مدرسه

میان وعده های میوه و سبزیجات غنی از مواد مغذی به کودکان کمک می کند شکاف های مهم مواد مغذی را ببندند. به طور یکسان، هم برای کودکان و هم بزرگسالان خوردن بیشتر میان وعده های میوه و سبزیجات یکی از هوشمندانه ترین حرکات غذایی است که می توانند انجام دهند.