چگونه سوخت مورد نیاز بدن را در هنگام ورزش تأمین کنیم؟

چگونه سوخت مورد نیاز بدن را در هنگام ورزش تأمین کنیم؟

کدام سوخت برای فعالیت ورزشی بهتر است - پروتئین یا کربوهیدرات؟

 آیا باید در طولانی مدت یک نوشیدنی ورزشی مصرف کرد؟

 آیا خوردن قبل از تمرین بی خطر است؟

اگر به صحبت های افراد مختلف در باشگاه گوش دهید و نکات متناقض زیادی در مورد آنچه قبل و بعد از ورزش باید بخورید و بنوشید خواهید شنید. پاسخ به این پنج سوال رایج واقعیت را از داستان های تخیلی دسته بندی می کند.

آیا پروتئین باعث رشد عضلات من می شود؟

پروتئین بخش مهمی از یک رژیم غذایی متعادل است، اما خوردن پروتئین بیشتر به طور جادویی شما را قوی تر نمی کند. تنها راه رشد ماهیچه ها این است که آنها را به کار ببندید و کالری کافی برای ایجاد توده عضلانی مصرف کنید. بیشتر افراد می توانند پروتئین کافی را تنها از طریق غذا دریافت کنند و نیازی به مکمل ندارند.

کربوهیدرات ها سوخت اصلی ماهیچه ها هستند و رژیم غذایی یک ورزشکار باید بیشتر از کربوهیدرات باشد. بدن کربوهیدرات ها را به گلیکوژن تبدیل می کند که در عضلات ذخیره می شود تا به تأمین سوخت عضله در حین تمرین شما کمک کند.

آیا نوشیدنی‌های ورزشی، ژل‌ها و شکلات های انرژی‌زا به افزایش نیرو در فعالیت ورزشی کمک می‌کنند؟

چیز خاصی در مورد نوشیدنی های ورزشی، ژل‌ها و شکلات های انرژی‌زا موجود در بازار وجود ندارد. اما جایگزینی مایعات از دست رفته و همچنین تأمین کربوهیدرات برای حفظ سطح گلوکز خون در حالی که بیش از یک ساعت ورزش می کنید بسیار مهم است.

برای برخی از ورزشکاران، خوردن غذای جامد در وسط تمرین می تواند باعث ناراحتی گوارشی شود. در این موارد، ژل‌های ورزشی، قرص های جویدنی یا نوشیدنی‌هایی که به راحتی مصرف می‌شوند ممکن است کمک کنند. مصرف غذا و مایعات در حوالی تمرینات باید به صورت فردی با در نظر گرفتن تحمل دستگاه گوارش ورزشکار و همچنین مدت و شدت تمرین تعیین شود.

آیا بهتر است با شکم خالی ورزش کنید؟

بدن شما برای فعالیت به سوخت نیاز دارد، به خصوص اگر از او بخواهید بدود، بپرد، شنا کند یا وزنه برداری کند. صبحانه را قبل از تمرین صبحگاهی حذف نکنید. ثابت شده است که خوردن قبل از ورزش، برخلاف ورزش در حالت ناشتا، عملکرد ورزش را بهبود می بخشد.

خوردن صبحانه به بازسازی گلیکوژن کبد کمک می کند و سطح قند خون را ثابت می کند. اگر خوردن غذای جامد در اول صبح سخت است، یک اسموتی میوه یا مکمل غذای مایع را امتحان کنید و فراموش نکنید که قبل از ورزش آب بدن را تأمین کنید.

ورزش منظم به این معنی است که می توانم آنچه را که می خواهم بخورم و وزن اضافه نکنم؟

خیر. اگر در مسابقات قهرمانی شرکت می کنید، مانند دوچرخه سواری، شنا و دو، جایی که ممکن است بیش از یک بار در روز ورزش کنید، باید کالری دریافتی خود را تنظیم کنید. اگر ورزشکاری هستید که در فعالیت های شدید شرکت می کنید، تغذیه بعد از ورزش جهت ریکاوری ضروری است، به خصوص اگر در چندین نوبت در یک روز شرکت می کنید. برای ورزشکاران معمولی که یک ساعت یا کمتر ورزش می کنند، یک رژیم غذایی متعادل سالم به خوبی جواب می دهد.

آیا واقعا شیر شکلات بهترین دوست ورزشکاران است؟

به دلیل محتوای کربوهیدرات و پروتئین مطلوب، شیر شکلات در واقع کمکی مؤثر برای بهبودی است، اما این تنها انتخاب شما نیست. جایگزینی مایعات از دست رفته در طول تمرین باید اولویت اول باشد. آب ساده و غذاهای غنی از آب مانند میوه ها انتخاب های خوبی هستند. حتماً ظرف چند ساعت پس از تمرین یک وعده غذایی متعادل (حاوی کربوهیدرات و پروتئین و مصرف مایعات) بخورید تا به ریکاوری عضلات کمک کند. برای تمرینات سنگین، کربوهیدرات باید ظرف 30 دقیقه پس از پایان تمرین مصرف شود. این کار را می توان با یک نوشیدنی ورزشی یا یک میان وعده غنی از کربوهیدرات مانند اسموتی میوه انجام داد.